Andrzej Rzońca
Model nabywania wiedzy przez praktykę jako przykład modelu nowej teorii wzrostu

We wszystkich państwach, które w drugiej połowie XX wieku dokonały olbrzymiego skoku cywilizacyjnego, np. w Japonii, azjatyckich tygrysach czy ostatnio w Irlandii, przyspieszenie tempa wzrostu gospodarki było powiązane z eksportem dóbr wcześniej niewytwarzanych w tych krajach. Szybkie tempo wzrostu PKB można powiązać ze zwiększeniem produkcji dóbr zaawansowanych technologicznie, wykorzystując model nabywania wiedzy przez praktykę. W artykule znajduje się opis prostej wersji tego modelu.

W podręcznikach do makroekonomii, przedstawiających model nabywania wiedzy przez praktykę, zmienną objaśniającą "wiedzę" jest najczęściej zagregowany zasób kapitału w gospodarce. Autor za zmienną objaśniającą "wiedzę" przyjął zasób kapitału na jednostkę pracy.

Ta strona używa plików cookies, dzięki którym może działać lepiej.
Aby się dowiedzieć więcej o technologii cookies, proszę kliknąć tutaj: Polityka prywatności NBP »
Aby móc przeglądać zawartość, należy zaakceptować cookies z tej strony Akceptuję