Krzysztof Opolski
Jakość zarządzania jakością organizacji, czyli imperatywy moralne przywódcy

Na sukces organizacji patrzy się na ogół przez pryzmat jej zasobów kapitałowych, zasobów rzeczowych, konkurencyjności produktów, usług, przewagi technologicznej, itp. Bardzo rzadko - niestety - dostrzega się fakt, iż o powodzeniu instytucji decyduje jakość zarządzania, umiejętność tworzenia spójnej kultury organizacji, siła oddziaływania przywódców.

Wielu współczesnych menedżerów prawdy tej jeszcze nie dostrzega i w poszukiwaniu łatwej popularności i szybkich zysków, z bezkrytycznym przekonaniem o swojej nieomylności i niezłomności kierowniczej traktują umiejętność zarządzania jako drugorzędny czynnik sukcesu organizacji.

W artykule wskazujemy na potrzebę nowoczesnego podejścia do zarządzania organizacją, opisując je w wymiarach jakościowych, akcentując potrzebę jakościowego przywództwa. Zwracamy uwagę na fakt, iż jakość zarządzania to nie tylko sprawność kierowania firmą i ludźmi, to także swoisty paradygmat moralny, to wypełnianie standardów moralnych, tworzących etos ludzi kierujących działalnością gospodarczą.

Artykuł adresujemy do wszystkich menedżerów, podejmujących świadomie trud kierowania firmą, bankiem, instytucją ubezpieczeniową, mając nadzieję, że dostrzegają oni fakt, iż kierowanie to wielki obowiązek i wyzwanie morale, to wielka odpowiedzialność wobec ludzi, ale i wobec siebie samego.

Ta strona używa plików cookies, dzięki którym może działać lepiej.
Aby się dowiedzieć więcej o technologii cookies, proszę kliknąć tutaj: Polityka prywatności NBP »
Aby móc przeglądać zawartość, należy zaakceptować cookies z tej strony Akceptuję